Vragen en antwoorden

Vind hieronder de meest gestelde vragen

logo

Vragen en antwoorden

Waar kan ik een DinnerGift Cadeaubon bestellen?

De DinnerGift Cadeaubon kan enkel online besteld worden via ​www.dinnergift.be en indien beschikbaar, op de website van de culinaire zaak zelf of hun facebookpagina.

Hoe kan ik betalen?

Dit kan via de aangeboden online betalingsmogelijkheden: VISA, MasterCard, American Express, IDEAL of Bancontact.

Zijn er extra kosten verbonden aan het bestellen van een DinnerGift Cadeaubon?

Bij bestelling van een DinnerGift Cadeaubon betaal je een verwerkingskost afhankelijk van het gekozen bedrag. In deze kost zitten administratie- en transactiekosten om een veilige betaling te garanderen, BTW en eventuele wisselkoerskosten.

Als je gekozen hebt voor het verzenden via post, komen hier ook nog kosten bij voor de verpakking en transportkosten.

Ik bestel een Cadeaubon bij DinnerGift voor beroepsdoeleinden. Kan ik hiervoor een factuur bekomen?


Bij de bestelling van de DinnerGift Cadeaubon(nen) dien je de naam van het bedrijf op te geven en het BTW-nummer (indien van toepassing). Nadat de bestelling voltooid is, kan je de factuur downloaden en deze steeds raadplegen onder “Facturen”. Hiervoor worden geen extra kosten aangerekend.

Ik ben een buitenlands bedrijf binnen de EU. Kan ik worden vrijgesteld van BTW?

Als je een geldig BTW nummer hebt, kunnen we de Belgische BTW terugbetalen. Betaal alsjeblieft het volledig bedrag en antwoord op de bevestigingsmail van de bestelling. Het bedrag van de BTW zal terugbetaald worden naar de kaart van betaling.

Wanneer kan ik de cadeaubon verwachten?

De elektronische versie van de cadeaubon kan je onmiddellijk na betaling downloaden.

Heb je de optie ​PDF geselecteerd? Dan wordt de cadeaubon binnen de 15 min ook naar jouw geregistreerd e-mail adres gestuurd. Kijk zeker ook de spamfolder na! Als je de betaling gedaan hebt via de DinnerGift Website en je een account aangemaakt hebt, dan kan je jouw aankopen steeds terugvinden onder “Mijn cadeaubonnen” op het dashboard.

Heb je de optie ​per post ​geselecteerd, dan kan je de cadeaubon binnen de 3 werkdagen verwachten op het opgegeven adres. Let op: DinnerGift gebruikt steeds priorzegels, maar heeft geen controle over eventuele vertragingen veroorzaakt door Bpost.

Hoe kan ik de DinnerGift Cadeaubon gebruiken?

De DinnerGift Cadeaubon kan gebruikt worden als (gedeeltelijke) betaling bij de vermelde culinaire zaak op de cadeaubon. De DinnerGift Cadeaubon is niet inwisselbaar tegen contant geld en kan niet omgeruild worden tegen een DinnerGift Cadeaubon van een ander culinaire zaak.

Wat is een “DinnerGift Experience”?

De DinnerGift Experience is een Algemene Cadeaubon die op de website van DinnerGift aangekocht kan worden om later via het platform in te wisselen voor elke aangesloten zaak. Let op: dit is geen geldig betalingsmiddel en kan pas gebruikt worden als een betaalmiddel nadat deze omgewisseld is via het platform van DinnerGift. Je ontvangt hierna de cadeaubon die je in de gekozen zaak kan gebruiken.

Hoe kan ik de DinnerGift Experience gebruiken?

Als je een DinnerGift Experience ontvangen hebt, dan moet deze eerst ingewisseld worden voor een specifieke zaak voordat deze gebruikt kan worden. De DinnerGift Experience cadeaubon zelf is dus geen geldig betalingsmiddel. De code op de cadeaubon kan gebruikt worden om via het platform een zaak te selecteren via de volgende URL: https://www.dinnergift.be/nl/activate.

Zodra je de code verzilverd hebt, zal je een gepersonaliseerde cadeaubon ontvangen van de geselecteerde zaak. Deze cadeaubon is wel een geldig betaalmiddel en kan gebruikt worden in de zaak. Let op: de vervaldatum van de DinnerGift Experience blijft van kracht voor de ingewisselde cadeaubon. Deze datum kan niet verlengd worden.

Moet ik de bon in één keer gebruiken?

Ja, het volledige bedrag dient in één keer te worden gebruikt. Het resterende bedrag is niet inwisselbaar tegen contant geld.

Hoe lang is een Cadeaubon geldig?

De DinnerGift Cadeaubon vermeldt de vervaldatum. De Cadeaubon is geldig 12 maanden na datum van uitgifte tenzij expliciet anders vermeld op de cadeaubon en de pagina van de culinaire zaak. Er is geen verlenging mogelijk. Dit geldt ook voor de DinnerGift Experience. Na inwisseling blijft de vervaldatum van de DinnerGift Experience gelden.

Is de DinnerGift Cadeaubon op naam?

Neen. De DinnerGift Cadeaubonnen worden niet uitgegeven op naam. Ze kunnen dus zonder problemen aan iemand anders worden geschonken of doorgegeven. Wel kan je een persoonlijke boodschap toevoegen om je cadeaubon persoonlijker te maken.

Wordt er een bedrag vermeld op de DinnerGift Cadeaubon?

Op de cadeaubon staat een bedrag omdat de begunstigde moet weten hoeveel er besteed kan worden. In het geval van een arrangement wordt het bedrag van de cadeaubon niet vermeld. De zaak in kwestie is in dit geval niet verplicht om andere services met gelijkaardige waarde aan te bieden, tenzij ze het zelf expliciet aanbieden.

Wat betekent de code op de Cadeaubon?

De code op de cadeaubon is voor de zaak zelf om te verifiëren of de cadeaubon geldig is. Hier hoef je zelf dus niets mee te doen. Een uitzondering is de code op de DinnerGift Experience. Deze heb je nodig om de bon in te wisselen voor een gepersonaliseerde cadeaubon van één van onze aangesloten zaken. Dan pas is het een geldig betalingsmiddel.

De code op de cadeaubon werkt niet!

Let op: Sommige zaken hebben meerdere cadeaubon-systemen op hun website staan, waarvan sommigen wel een code vereisen. Mogelijk heb je de code van DinnerGift proberen in te geven in een ander systeem.

De code op de DinnerGift cadeaubon is voor de zaak om te verifiëren of de cadeaubon geldig is. Hier hoef je zelf dus niets mee te doen. Een uitzondering is de code op de DinnerGift Experience. Deze heb je nodig om de bon in te wisselen voor een gepersonaliseerde cadeaubon van één van onze aangesloten zaken. Indien je hier problemen mee ondervindt, kan je onze helpdesk contacteren via [email protected].

Moet ik reserveren?

Het wordt aangeraden om te reserveren en de cadeaubon te vermelden.

Help! Ik heb de cadeaubon betaald maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen!

Geen zorgen! Controleer allereerst zeker de spam folder en kijk na of je mailbox niet vol is. Mogelijk is de e-mail hierin terecht gekomen. Heb je de bon rechtstreeks bij DinnerGift gekocht en een account aangemaakt, dan kan je de gekochte cadeaubonnen steeds raadplegen en opnieuw downloaden via het dashboard onder ‘Mijn cadeaubonnen’. Is het probleem hiermee nog niet opgelost, of heb je problemen gehad tijdens de betaling , aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via ​[email protected]​.

Indien je andere vragen of opmerkingen hebt, kan je natuurlijk te allen tijde contact met ons opnemen via hello​@dinnergift.​be. We zijn hier om jou te helpen.